Regnjacka

Idag trygghetstränade jag med Faxi en liten stund. Med det menar jag att jag tränar honom till att inte vara rädd för någonting, man kan använda sig av alla möjliga saker som en häst kan vara rädd för. Ett paraply, en presenning, lite allt möjligt som kan vara läskigt som sagt. 
 
Idag använde vi en regnjacka. Vissa hästar skulle klättra upp i ett träd för att det skulle vara så läskigt. Inte Faxi inte. Han tittade på den lite när jag ruskade den precis bredvid honom och sedan blev han mer intresserad av att det kom en katt där borta. 
 
Jag la den på honom och det ryckte bara lite i örat, så rädd var han. Det som var värst for honom var när jag ruskade mot hans bakben, men sedan var inte det heller så farligt.
 
Men det roligaste var när jag band regnjackan runt halsen på honom och lät honom gå runt mig. Det såg ut som han hade en liten sjal på sig! Nästa gång jag ska träna trygghetsträning med honom ska jag ta lite bilder, så ni får se hur det ser ut.
 
Han är så duktig!
 
Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Åh, vad han är cool! Lätt den bästa hästen ever. :)

Puss!

2012-11-21 @ 18:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0