Nystart

Nu ska jag försöka mig på en nystart. För din skull farfar, och för din skull Hanna. 

Eftersom jag inte dansar så mycket längre så kan jag ju inte skriva om det, så jag får hålla mig till sådant jag faktiskt gör nu.
I nuläget ser min vardag ut så här: Jag har säsongsledigt från Ösjönäs. Jag har tre hästar hemma, varav en utav dem är en unghäst som jag ska rida in och lära de viktiga sakerna i livet. I bland får jag erbjudande om att vikariera på Fredsbergs friskola. Helgerna är fyllda med roliga saker nu november och i december börjar alla julbord.
 

Just idag har jag varit förskoleklassfröken. Det var minst sagt spännande! Det var andra gången jag var på skolan, jag hade min första dag i torsdags, och jag hade mer eget ansvar idag. Men det gick bra, barnen var snälla och hjälpte mig ganska mycket. Vi eldade lite och gjorde pinnbröd. Jag är ju ingen elit på att göra pinnbröd (vi gör ju oftare bannocks, alltså stekpannebröd) men det blev ändå rätt bra. På torsdag ska jag dit igen och ha en dag med ettorna.
 

Faxi heter unghästen som jag har fått ansvaret för. Jessica, min chef och vän, köpte honom praktiskt taget för min skull. Jag ska göra allt jag kan för att han ska bli en bra häst att rida och hantera. Jag är ju inte så erfaren med unghästar så det ska bli väldigt spännande och inte minst lärorikt! 
 

Vackra Faxi.
 

 

Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Ja, vackra Faxi!

Kul att du börjat skriva igen! Nu har jag äntligen kommit mig för att också läsa det... *Skäms*
Det händer mycket här också.

Hoppas du hinner komma och hälsa på någon dag här också!
Puss!

2012-11-18 @ 21:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0