Barfota

Jag och min far fick oss en uppvisning som hette duga idag. Tre spralliga hästar, varav två hormonstinna, galopperade, gjorde bocksprång, hoppade upp och ner och for överallt samtidigt i hagen. Det är nämligen så att Katla brunstar och Faxi har inte riktigt än förstått att han är kastrerad, så de är på varandra som två nykära tonåringar. Och Neisti tycker nog bara att det är kul med lek och skoj.
 
Tyvärr resulterade den här uppvisningen i en tappad sko, vilket var tråkigt eftersom pappa och jag tänkt att rida ut tillsammans. Så jag fick rida ut på Katla själv. Det var inte heller det sämsta. Hon är så rolig att rida, speciellt när man har hittat henne och kan kommunicera med henne. Mycket tölt och galopp blev det! Mycket häst i en liten skepnad är hon.
 
Idag körde jag till Töreboda för att vara med på kören. På vägen dit fick jag möte och precis när jag mött den andra bilen ser jag precis framför mig en tjej som går längs med vägkanten. Mörkkädd och utan reflexer, det är helt mörkt ute. Jag var en hårsmån från att köra på henne. Sånt kan göra mig så arg. Att folk inte förstår. Egentligen borde det vara böter på att inte ha reflex på sig när man är i trafiken. Jag menar, när en bil saknar lyktor kan man ju få böter för att man inte bytt glödlampa, så varför skulle inte en som går utan reflexer få samma sak? 
På vägen hem senare mötte jag lite annat folk som gick på vägen, när jag kommit ut från Töreboda och ut på landet. Där fanns det knappt en kroppsdel som inte hade reflex. Vi på landet och i skogen kan mycket bättre än de i stan. En ros till oss.
 
Nu ska jag tänka lite på turen med Katla så blir jag nöjd och glad igen.
 
Fina underbara Katla.
 

Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Ujujuj håller med! Folk utan reflex är apläskigt! Jag märker dock att jag blivit sämre på att använda det sen jag flyttade till stan... Måste vara något slags stadssyndrom. Hoppas det kan botas.

Härligt med skön ridtur! Längtar till jul!

Puss!

2012-11-20 @ 16:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0