Vecka 34

Den här helgen har varit så härlig! Jag tog lite ledigt i fredags, så jag har haft ledigt sedan torsdagen. Det var dags att ta sig ner till Assarebo för en familjehelg med två andra familjer. Det var en spännande helg med inget rinnande vatten och årets första bad.
Nu idag kom jag tillbaka till Stockholm ganska tidigt, och Hanna ringde och sa att hon och Jesper skulle byta tåg i Stockholm (de hade varit i Hummelbo och var på väg hem till Oslo), så jag skyndade mig som attans för att hinna träffa dem en stund. Och inte visste jag att jag dessutom skulle bli bjuden på sushi, så det var ju en skojig överraskning! Vi hann få en hel timme ihop där innan det var dags för dem att åka vidare.
Jag tänkte att jag skulle gå hela vägen hem i det underbara vädret, hela Stockholm hade för övrigt hittat ut och satt och gassade vid kajkanten, och då tog jag ju självklart vägen förbi Gamla stan. Då kom jag osökt att tänka på att Amanda kanske jobbade på sitt hotell idag så jag ringde och hörde efter. Där var hon och jag fick en liten fika med pratstund till. Det satt också fint!
Solen har verkligen varit underbar idag. Att få vandra kajkanten hela vägen hem, i solen, med en fin vy över Kungsholmen var så perfekt.

Det där med gröna områden i Stockholm.. Det har jag tänkt på lite idag. Det känns liksom inte att det är någon idé att gå där och försöka få lite grönt under fötterna och lite frisk luft i sig. Man hör ju alltid trafiken, folket, tågen, flygplanen, andra människor. Och det räcker att man går lite till så är "skogen" slut! Nej, tacka vet jag hemma. Där kan man gå tills man går vilse. Jag menar, hur lätt är det att gå vilse här liksom..?
Om jag längtar tills jag flyttar hem? Japp. Även om jag trivs som fisk i akvarium här i Stockholm ska det bli så skönt att få komma hem och jobba med det man älskar, med fantastiska människor, hem till stort hus, trädgård, luft.. Ja ni vet.

Home!



Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Hihi som en fisk i ett akvarium...? "man överlever..."?

Bra liknelse! :)



Superkul att vi hann ses lite!



Puss!

2012-05-20 @ 20:55:38
Postat av: mmmMalin

Snart ser det ut som på bilden, nu är gräset klippt för andra gången iår och utemöblerna på väg fram. Välkommen till grönskan om några dagar!

2012-05-21 @ 08:20:48
Postat av: Billy

Bin i lönnen, bä i hagen, blom i bärträden

gullvivor ocg förgätmigej

vår blir försommar

Kaffe i solen.



Välkommen hem

2012-05-21 @ 10:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0