Vecka 19

Jag har bestämt mig för att försöka gå till gymmet lite då och då. Dumma unge, tänker ni då, när det ändå tränas så mycket. Men faktiskt är det så att jag måste träna upp min kondition. Dansare är inte lika med bra kondition. Så jag ska alltså köpa mig ett litet läckert gymkort.

Så. Idag var jag runt här där jag bor och det visade sig att jag har tre olika ställen att välja på och alla tre ligger ungefär 2 minuter bort från mitt hem. Friskis och Svettis, Sats och Sportlife.
•Sats går bort med en gång, man kunde bara köpa årsmedlemskap som man var tvungen att betala månadsvis á 495 kronor i månaden.
•Friskis och Svettis kostar i 500 kronor i månaden, 90 kronor per gång.
•Sportlife kostade 900 kronor i månaden, man kunde inte köpa per gång.

Rent ekonomiskt väljer man ju helt klart Friskis och Svettis först. Men där var det flest folk. Egentligen skulle jag helst ha tränat på Sats, därför att det var finast lokaler. Sportlife hade också ganska fina lokaler, men inte alls samma som Sats. Om jag köper Sats' medlemskap kan jag träna vart jag vill i hela Sverige.

Hur ska jag göra? Riktigt synd att Sats inte hade något bra betalningssätt.



Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Mm träna är dyrt. Har inte någon studentrabatt?



Jag tycker inte du ska vara rädd för att det är mycket folk. Du kan hitta tider då det inte är lika tjockt och träna då. Och vissa pass ska ju bokas och då vet man att det inte blir fler än det får plats. :)



Du får några nötter att knäcka där borta...

2012-01-31 @ 21:12:42
Postat av: Bïlly

Kom till Töreboda: 400 kr för ett helt år. Samma prylar, lite folk. Men det klart - resan tillkommer... :)



Mitt tips: hitta ett konditionssätt hemmavid eller i danslokalerna: hopprep!

2012-01-31 @ 21:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0