Vecka 18

Idag är jag lite ynklig. Av någon anledning skriver jag nästan bara när jag är lite ynklig nu för tiden. (Vilket ju inte är en så konstig anledning, eftersom det är då jag har tid att skriva, för när jag inte är ynklig har jag jag inte tid för då har jag ett liv istället.)

Jo, men idag är jag hemma. Jag har en sådan där dag när jag bara behöver vila och tömma min överfyllda känslokopp. Så senare idag ska jag se en riktigt sorglig film så jag får ut allt jag känner och all min trötthet. En sak som jag märker på mig själv när jag har för mycket i tankarna och för lite energi är att jag blir dåligt mycket disträ och glömsk. Jag har inte koll på någonting, vilket är fruktansvärt frustrerande! Idag förstörde jag lite för min klass genom att inte komma för att jag hade en skiva i skåpet som de behövde. Hade jag någon tanke på den? Nej, såklart inte och nu känns det så dåligt! Som tur är är att jag har ett kodlås, så de kunde komma åt den ändå, men det tog sin lilla tid att få fram smset. Vilket ju i sin tur är förståeligt eftersom de har lektion. Åh dumma mig.
Ibland får jag för mig att jag har lite sämre minne sedan jag ramlade av några hästar i somras och tog emot mig med huvudet.

Så. Nog om det. Nej inte än förresten. Jag kan känna lite nu sedan jag började igen att jag nog har ramlat in i en liten svacka, att jag börjar tappa inpirationen till dansen, att jag tappar lusten. Men samtidigt tänker jag verkligen inte ge upp. Jag är ingen ge uppare. Så det så. Det känns också lite tungt, men jag är ju så himla vältränad så det är ju inga som helst problem för mig.
Så. Nu är jag klar med ynklighetskriverierna. 

Häromdagen skulle jag köpa bananer och lunkade lungt fram mot fairtradebananerna. När jag precis ska ta dem står det en tant vid de besprutade bananerna och säger till mig i stil med "Ta inte de där bananerna, det är precis samma sak, de är bara dyrare. De är inte nyttigare, jag vet för jag har jobbat med läkare i åtta år." Så håller hon på och jag får inte en syl i vädret för att ens försöka berätta för henne varför jag köper de bananer jag köper, utan hon försökte verligen övertala mig.
Jag tyckte hon var oförskämd, så då var jag oförskämd tillbaka och gick där ifrån utan att vänta på att hon pratat till punkt. Men en klase fairtradebananer i handen. Ha!

I måndags hade vi en vikarie som vi har haft förut, en kille som lär ut commercial dans. Första gången vi hade honom blev jag så frustrerad och var riktigt usel, så nu när vi skulle ha honom var jag nervös innan och i början av lektionen. Den här gången gick det lite bättre och var faktiskt kul. Jag ska nog gå på någon kvällsklass för honom, för det kan vara nyttigt för mig tror jag. Jag länkar ett klipp på honom när han och två andra dansar den kombinationen vi hade första gången. Det går fort så ni förstår säkert att jag fick en gnutta panik!
http://www.youtube.com/watch?v=7uorvBy0TOY

Frida, en vän från Ålstatiden, var här i helgen också. Det var jättekul! På lördagen såg vi Benkes (Medlem från Bounce) Svansjön. Väldigt bra, plus att vi hade en bekant med som dansade. På kvällen var vi några stycken som gick ut på lokal och dansade hela natten lång. En fantastisk helg!


Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Gumsemumsan, vill bara klämma ihop dig i mina armar när du känner sådär... Men vi ses nästa helg! Hurra! Jag ska bo hos Simon då.



Gillar att du står på dig! Både vad gäller bananer och dans! :)



Puss!

2012-01-26 @ 11:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0