Vecka 17

Nu sitter jag här i min lilla lya här på söder. Söderbruden Moa.

Jag har haft ett underbart jullov! För att börja med det som alla svenska tycker om att prata om: vädret. Det var.. varierande är väl ett ganska bra ord för det. Snö, regn, storm, solsken, hagel, många plusgrader, många minusgrader.. Ja, det var allt som man kan önska sig! Och tur för mig att jag gillar väder!

I övrigt så hade vi en ganska lugn jul. Köket är ju inte riktigt färdigt än, men det är ändå väldigt, väldigt fint! Mamma och pappa har gjort ett och gör ett fint jobb med det! Jag är en gnutta stolt över dem!
Hanna, Simon och Jesper var också hemma över julen. En jul utan familjen finns helt klart inte.
Nyår spenderades i Flemingsberg med Edward och två andra vänner. Spel och god mat blev det den kvällen. Och ett nytt år så klart! Dagen efter startade jag och Edward det nya året med tonårsfasoner och kom inte upp förrän vid lunchtid. Det är en bra start på det nya året.

Det som har färgat mitt lov mest är ju att jag har haft två gäster i hagen, Biskup och Gaspur. Hanna, Simon och pappa har lärt sig mycket mer om hästar och ridning och jag har haft jättekul när jag fått hjälpa dem in i hästvärlden. Jag älskar Biskup bara mer och mer för varje dag. Han är en underbar häst. Han är en svår häst, en svår utmaning för mig, men det vill jag ha och det lär jag mig av. Han är en underbar häst!

Nu är lovet slut och här sitter jag. Livet skulle ju nu vara underbart, imorgon ska jag få träffa mina fina klasskompisar, jag kommer få fortsätta kämpa för att försöka lära mig dansa och i princip varje helg är bokad hela våren med roliga saker ända fram till skolavslutning. Jag har en påhejande familj och en underbar pojkvän.

Men.

Idag ringde Jessica, min chef, tillika goda vän och ägare till Biskup, och berättade om en olycka som hänt på grund av Biskup. Hon kommer behöva sälja honom. Nu. Han funkar inte som turridningshäst. Det betyder att han kommer försvinna från Ösjönäs. Det betyder att jag inte kan träna och rida honom. Det betyder att han kommer försvinna. Jag blev erbjuden att köpa honom för en billigare summa än vad Jessica skriver i annonsen och då får jag en del tillbehör också.
Hur ska jag göra nu? Ska jag köpa honom och binda mitt liv till honom efter det här dansåret? Kommer jag kunna plugga och resa så som jag tänkt att jag ska hinna innan jag stannar någonstans? Kommer jag om fem år bli förbannad på mig själv för att inte ha köpt honom? Om jag köper honom, kommer jag då om fem år bli förbannad för att jag köpt honom?

Jag känner mig helt bakbunden. Hur jag än jag gör kommer jag förlora på det. Skit.



Love.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Usch, vilket dilemma...! Tänker på dej och ditt tuffa beslut (och på din dans! Hoppas nytändningen hållt i sej under jullovet fram tills nu!). Kramar

2012-01-16 @ 00:03:13
URL: http://www.svenskanikonstanz.blogspot.com
Postat av: Systeryster

Åååh nej!! Usch vad hemskt! Sörjer med dig!

Ett hårt läge som bara du kan välja i...



Stora kramar flyger över internet!

2012-01-16 @ 16:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0