Vecka fem del 1

Ojojoj, nu är det mycket att berätta. Vart att börja..?

Ja. Dagarna flyter på i en rasande fart. Redan är det vecka fem och nu är det bara fem veckor kvar till höstlovet. Jippie!

Förra helgen var jag hemma och på söndagen for pappa och jag upp tillsammans för att ta med lite grejer till lägenheten och Simons och min cykel. Simons cykel åkte vi ju så klart vidare med till Uppsala där vi tillsammans med Simon och Edward åt på grekisk restaurang senare på kvällen. Efter det for jag med Edward till Enköping och sov där. Så himla lyxigt att bo så nära varandra nu!

I tisdags var båda klasserna på skolan inbjudna för att gå på genrepet till Ladies Night. Himla mansdominerat på scenen och himla kvinnodominerat i publiken. Konstigt.. eller inte. Men det var väl rätt bra. Speciellt dansarna! Men Brolle är ju också himla skön killa, likaså Tomas Järvheden.

På onsdagen hade vi på skolan blivit inbjudna till förpremiär inför nypremiären av Romeo och Julia-musikalen. Åh så bra den var, så himla himla himla bra koreografier och fantastiskt skådespel. Loa "the Legend" Falkman glänsde, Måns joddlade fint som han brukar och det var roligt att se Lisette som Julia. Inför den här musikaluppsättningen var det ju ett tv-program, Jakten på Julia, där de hade gjort audition till rollen som Julia till en hel serie. Väldigt kul att se när jag väl hade tid att se det.

Idag blev vi inbjudna att gå på en dansföreställning med Modern dans. Dock skulle vi få köpa biljetten själva då, 20 dyra kronor, inte så himla farligt. Men jag tror vi alla i klassen kände att vi var tvungna att prioritera sömn, lugn och ro. Det skulle bli lite för bråttom mellan skolan och showen också.

Här i Stockholm finns det mycket att se, speciellt om man ser små detaljer. Idag såg jag en dalmatiner som gick passgång, vilket såg mycket lustigt ut. Sedan såg jag ett stort kattklistermärke på en husvägg, och lite senare såg jag 1984 inmurat på en annan husvägg. Då kom jag och tänka på Hanna. Hihi.
Det finns en butik nära Hornsgatan som heter Choklad och Coffee. Dit skulle jag vilja ta med mamma och pappa någon gång.


Idag fick vi våra skoloveraller också. Morotsröd med feltryck, men vad sjutton. Samhörighet blir det ju!

Jag vet inte om det syns, men det står "Danslinjen år 1 2010-2011"
Fail.
Men stackars Annette som gjorde missen.


Jag har blivit lite tät i näsan, himla irriterande. Det blev faktiskt bättre när vi hade breaking så jag kunde andas bättre, men det blev tyvärr lite sämre direkt efter. Jaja, det är ju ändå inte ett brutet ben. Haha.


Love.

Kommentarer
Postat av: Bïlly&Malïn

Okay - en choklad och kaffe tar vi till vintern eller våren.

Just nu är det svamprensning och kvällste som gäller.

Varmt honungste och kanske något med mint mot tätnäsan.

Sov gott.

Kram.

2011-09-22 @ 23:59:48
Postat av: Simon

Brukar man inte övningsdansa inför en stor spegel? Då blir ju texten rättvänd i alla fall.

;-)

2011-09-23 @ 10:42:46
Postat av: Systeryster

Vad härligt upptagen du låter! Låter bra att passa på att göra mycket när man väl bor i storstan.



Att du tänker på mig! :)



Du vet att du kan ställa in Photobothen att spegelvända bilderna automatiskt va...? Om inte annat går det snabbt att göra manuellt också. ;)



PUSS!

2011-09-23 @ 18:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0