Vårsnö

Nu är jag tillbaka på skolan. Jag och några till kom i natt vid ett. Det första man får se när man hoppar ut ur tåget på Sundsvalls station är snö. Suck. Det var ju så skönt att vara hemma och grönt och fint och här har det kommit hälften så långt. Ljuva Götaland.

Nu på lovet har jag bara ridit och ridit och ridit. Jag älskar det! Underbara fina hästar, härliga människor och helt det är helt fantastiskt underbart att vara ute.
Sista dagen jag var där hade jag fullt upp, jag älskar verkligen att ha fullt upp, då skulle fyra hästar motioneras. Två tog jag ut samtidigt, en satt jag på och den andra hade jag i rep bredvid mig. Lika bra att börja lära sig att ha handhäst, snart ska jag väl ha fyra handhästar, plus en jag sitter på, precis som Jessica har (hon som äger hästarna).
Sedan skulle Gaspur ut på en mysig promenad. När jag varit ute på första turen med de två första hästarna hade det börja hagla och regna lite, men inte så värst mycket. Nu när vi precis skulle ut kom värsta störtskuren med hagel. Men som den hårdhudade skogsbo jag är lät jag inte det hindra mig, så vi traskade ut och fick en väldigt trevlig tur Gaspur och jag.
Sist men inte minst hade jag tänkt att ta ut Bisse, min favorit tror jag, det var ju bara det att.. han hade roat sig lite i hagen på egen hand..

Bisse. Den här hästen ska vara ljusgul.

Idag och igår har vi haft en gästlärare. Hon lärde ut i stilar som var lite mer street, vogue och lite annat. Jag var ju inte med igår eftersom jag kom hit i natt, men idag har det varit jättekul! Vilken skön tjej och vad härligt att få en annan lärare också. Nu längtar jag till vi ska vår nästa gästlärare, han skulle tyvärr komma sista veckan, men det är  ju alltid något.

I fredags var jag på intagningsprov till en skolan i Göteborg. Jag gick inte vidare till nästa dag, men jag kom i alla fall in på den förberedande linjen. Jag vet inte om jag vill gå den, men jag har den i alla fall som sista utväg.

Nu är det i alla fall vår hemma. Lammungarna leker kapplekar i hagen och björkarna har blivit gröna. Så vackert.


Love.

Kommentarer
Postat av: Bïlly&Malïn

Riktigt härlig lammbild.

Och en nyfiken Majsa.

Krm

2011-05-03 @ 23:19:41
Postat av: Systeryster

Å vad härligt! Hästar och lamm och vår! Kan det bli bättre? Förstår att du längtar tillbaka till det. Men det är inte långt kvar nu. Kör hårt det sista nu! Njut av tiden för den kommer inte tillbaka.



PUSS!

2011-05-04 @ 00:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0