Sista lördagen

Sista lördagen på denna skola någonsin. Wow. Ett helt år har snart gått till fullo. Jag har börjat packa så smått, idag och i morgon ska fortsätta tänkte jag.
Förutom packning har jag så klart min dans att jobba på. Den är nog snart klar, har bara några åttor kvar (typ ca 30 sekunder). Jag gör den inte så lång för dels vill jag hellre ha den kort och bra än lång och sämre, och dels så till sökningen på BA behöver jag inte en längre dans. Anna-Karin (min danslärare) tyckte i alla fall att det inte var så illa när hon såg den.
Självklart övar jag på mina låtar också, inför sökningen på musikal på BA. Jisses, fullt upp! Fyra låtar ska man ha med sig dit och kunna leverera. Ja, och en monolog också så klart! En text från Hamlet.
Om det inte vore nog med detta så har vi ett shiatsuprov på onsdag också där man ska kunna en del teori för att bli godkänd. Som jag måste läsa och lära mig nu i helgen.

Nästa vecka har vi fullt upp hela hela veckan också. På måndag och tisdag har vi en gästlärare i streetstilar på besök. På måndag kväll ska vi visa våra solodanser för hela skolan. på onsdag har vi dans på förmiddagen, shiatsuprov på eftermiddagen och på kvällen har vi vår efterlängtade bal.
På torsdag har vi nog allmänt mys och packning med mera, då kommer pappa upp också. På fredag har vi avslutning med allt vad det innebär och jag och pappa far väl hem så snart som möjligt så det inte blir för sent, jag ska ju trots allt upp och jobba på lördag och söndag på Ösjönäs.

Japp, mycket är det! Och någonstans i allt detta vill man ju fortsätta att jobba på solodansen, låtarna och monologen!

Igår skickade jag i väg min sista sökning till en skola, Danscenter i Stockholm. Jag har en vän som går där nu och hon verkar trivas väldigt bra. Men den skolan söker jag nog mest som reserv, för jag vill verkligen in på BA!

I natt drömde jag en stark dröm. Jag gillar ju att tolka drömmar och den handlade nog om att det är väldigt mycket för mig nu. Jag var helt utmattad i drömmen, jag hade ridit väldigt långt i hård terräng och blivit motarbetad under vägen. Det var dessutom många som trodde på att jag skulle klara av det, men jag fick bevisa för dem att de hade fel.

Trots att det är så mycket i veckan för mig just nu, så älskar jag ju det! Jag har ju himla kul på vägen! Och det ska bli så himla kul att få komma hem och börja jobba!


Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Ujuj ja mycket är det för dig! Lycka lycka till med allt nu! Slutspurten kan man säga?

Vi får hoppas att drömmen inte är en sanndröm... Jag önskar ju att du fixar allt du vill ju!



Här står vi och bakar grissini! Provar lite inför bröllopet. :)

PUSS!

2011-05-21 @ 13:21:33
Postat av: Peter Nelson

"Det var dessutom många som trodde på att jag skulle klara av det, men jag fick bevisa för dem att de hade fel."



Menar du här att du inte klarade av det, eller är det så att du skrivit lite tokigt Moa?



Kraaaam från Nelson

2011-05-22 @ 12:13:19
URL: http://jakharingenhestsida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0