Tillbaka i verkligheten

Nu är jag tillbaka i den så kallade verkligheten igen. Vi har haft vår strålande show "DIVA" och visade den sista föreställningen i går. Vi alla var helnöjda och stolta med vår show.
Det som var lite tråkigt var sista showen. Innan fick vi höra att det skulle vara fullsatt (en gymnasieskola skulle komma och se oss), men sedan visade det sig att lärarna hade sagt till alla elever att det var frivilligt att gå.. och vilken gymnasieungdom vill komma och se något sådant en fredageftermiddag klockan två när de kan fara hem i stället? Mycket besvikelse och lite publik blev det. Ja ja.

Idag och igår har några av oss på skolan legat på taket utanför vår balkong och gassat i solen. Underbart! Hoppas på de första bruna tecknen på huden och insupit fullt med D-vitaminer. Härligt, härligt, härligt! Vi ska snart sätta oss där ute igen och äta lite middag i eftermiddagssolen. Bäst att passa på innan den proppfulla skolveckan börjar igen.

Jag har även börjat öva med mina tåskor. Svårt, gör rätt ont och min balans är lika med zero, men det är ändå rätt skoj. Jag hoppas ju i alla fall att jag ska bli något så när hyfsad på det någon gång i mitt liv. Jag kommer ju aldrig befinna mig på scen inför publik med dem, men det kanske kan förbättra mitt lyft i magen och balans för annat jag ska visa på scenen.

Min fina chiliväxt har efter många tidigare försökt nu lyckats med sitt självmord. (Nej då, det var inte alls så att jag glömde vattna den..) Den var så fin och fick så fina frukter i höstas, men den stod helt enkelt inte ut.
nu har jag köpt en ny växt! En jättefin Ficus à la Bonsai som är jättesöt! Han liknar den lilla krabaten i Pans Labyrint som ska hålla flickans mamma vid liv, så jag var bara tvungen att ha honom.

Nu på kvällen såg vi ett program om en brittisk kvinna som fick chansen att bo med en grupp från den etiopiska urbefolkningen Hamar och jag bara kände hur hela min kropp längtade tillbaka till Kenya. Till folket, till värmen, till gemenskapen, till äventyret..

Min fina lilla Bonsaificus.

Organiserat kaos i vår loge.

Mitt Afrika.

Love.


Ps. Hanna är du glad nu? Pyss!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Hihi ja nu är jag nöjd. :)



Söt växt!

Nästa gång du åker till Kenya kanske jag följer med... :)



Längtar efter dig!

Puss

2011-03-22 @ 19:07:13
Postat av: Fader Bïlly

Ja vilken fantastiskt härlig show det var! Och vilket djärvt, fräck och roligt solodansnummer det var i den där torturan! Jag skulle verligen vilja se hela showen en gång till - live!



Resa ja - vi har sjutusen drygt på vårt resekonto, och mer blir det...! Skottland? Island? Månen? Mallorca? (höhö)

2011-03-23 @ 18:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0