Tre apor. Inte vinet.

I förra inlägget skrev jag om min dröm. Någon dag senare fick jag reda på att jag ändå inte hade drömt! Oscar, en kille i min korridor, berättade för mig att det jag hade hört var snö som rasat ned från taket och dundrat ner på brandbalkongen jag har utanför fönstret. Hah!

Caisa, Hedda och jag jobbar på som galningar för att få våra danser klara. Eftersom vi alla tre verkar vara perfektionister när det gäller dans så tar det sin tid att göra våra perfekta danser. Dessutom har vi några solon att jobba på. Pjuh.. Svettigt blir det.
Nu är vi i alla fall klara med det mesta, så nu är det bara att jobba på att lära ut danserna också, vilket inte heller är det lättaste. Rörigt för de andra med tre olika personer som försöker lära ut samtidigt, detaljer som vi inte har tänkt på som vi måste komma på snabbt som attan när vi står där och lär ut, oftast trötta, oftast hungriga.. ja ni hör.
Men vi har kul! Och vi blir nöjda med våra danser! Och de andra i gruppen verkar också tycka att danserna blir bra!

Tre apor.

Sen är det nu dags att på allvar tänka på framtiden, så som i höstens eventuella skolor. Jag tänker mest på skolor i Stockholm (nära till Edward och lätt att resa hem), men även en skola i Oslo och en i Köpenhamn. Inte nog med att man ska våga söka dem, man ska ju våga resa dit på intagningsprov. Hu.. Vad seriös min framtid blev helt plötsligt.

Tankar som: Är det dans jag vill hålla på med? och Är det värt att lägga så mycket studiepengar på den här utbildningen? ploppar upp i mitt lilla huvud också. Mycket att tänka på. Man önskar att allt kunde vara enkelt för en gångs skull.


Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Ja, det är inte lätt att göra sina livsval. Men tänk på att du kan alltid ändra dig. Det är inte hela världen om man inte väljer rätt från början eller jobbar med det man pluggat till.

Även om det är en stor grej så gör den inte för stor. :)



Jag tycker du ska komma till Oslo eller gå i Sthlm. :) Men det är bara av egoistiska skäl. Jag vet inget om skolorna.



Puss!

2011-01-30 @ 13:27:35
Postat av: Bïlly

Heja!

Och.

Jag har en idé rörande auditionavgifterna...

2011-01-31 @ 13:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0