Vecka sexton del 2

Igår for jag hem för att försöka bli lite bättre här och för att få lite kärlek och värme. För det är sådant man får när man är hemma.
Det är snö här. Ganska mycket faktiskt, kanske en halv decimeter. Nu är det dessutom soligt och vindstilla, ett perfekt vinterväder. Det är nu man egentligen ska ta en lugn och härlig vinterritt med en liten lurvig islandshäst. Men det kommer ju garanterat bli sådana här fina dagar på jullovet också, så då får jag mig min lurvritt.

Jag ska snart ut och ta mig en liten promenad. Jag tror min mage kan må bra av det och förhoppningsvis får jag lite mer aptit av det också. Det är helt katastrof det här. Nu hela veckan, sedan fredagen, har jag inte haft någon aptit och inte kunnat äta speciellt mycket och haft väldigt ont i magen. Det är mycket frustrerande eftersom jag inte vet exakt vad det beror på. Om jag nu nödvändigtvis behövde vara sjuk kunde jag väl ha feber eller något som man vet vad det är.

Just nu längtar jag lite till julafton. Dels är det ju hela grejen med julafton, mysigt, brasa, mat, tända ljus och värme. Men i år är det så mycket annat också. Farmor och farfar kommer ju som vanligt (ingen jul utan dem), hela familjen samlas här på Skagabygget, antagligen kommer det vara snö ute, vi kommer ha två hästar där ute i hagen tillsammans med fåren, köket kommer äntligen vara färdigt och härligt julpyntat och det bästa av allt, mamma och pappa är äntligen, äntligen lediga och kan pusta ut. Det är de så himla värda efter det här året med allt som krävts av dem.

Klicka på bilderna så blir de större.


Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Ååååh vad jag längtar nu! Men om endast exakt 11 dagar sitter jag på tåget hem! Tjoho!



Hoppas verkligen du måst bättre snart! Jag tror absolut att din kur med Skaga, värme och kärlek kan göra nytta!



Här får du lite värme av mig med! Puss och klemklem!

2011-12-08 @ 12:43:28
Postat av: Christina Karlsson

Det är bra! Vila ut hemma och se till att bli bra igen! :) kram

2011-12-08 @ 19:59:02
URL: http://cirkuskarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0