Jullov vecka 1

Nu har jag jullov! Tjoho! I fyra veckor! Tjoho!
Veckan som gått gick väldigt snabbt (precis som alla andra veckor den här terminen!). Jag kom tillbaka till skolan i måndags, det var faktiskt hur skönt som helst! Slit och svett med en gång, precis som jag vill ha det.

På tisdagkvällen gick en hel hög av oss i klassen till Balettakademien och såg på en elevföreställning där. Så sjukt bra! Vissa nummer kan man verkligen inspireras av! Och jag hade Maria från min klass bredvid mig, hon gick förberedande på BA förra året, så hon kunde berätta när det var treor, tvåor, ettor eller elever från förberedandeklassen som var på scenen. Men ja, vissa nummer var verkligen så himla bra!

Vi i ettan skulle göra ett Lussespex till fredagen. Vi har förberett hela hösten inför det, men på torsdag kväll fick vi komma till skolan och fixa och repa det sista och sedan försöka hinna få oss en blund innan det var dags att visa den på fredag morgon. Några av oss lyckades få turen att få sova i alla fall en timme. Den blev i alla fall en succe och vår lärare Annette sa att det var den bästa på många år, kanske någonsin! Härligt!

Jag inledde lovet med två långa jobbdagar, imorgon kväll ska jag också få jobba lite. Skönt att få in några slantar, det behövs!

Snart får jag hem de underbara hästar också. Hela lovet har jag dem här hemma och tjo vad här ska tas vara på den tiden!

När jag for hem på jullov så kände jag mig inte riktigt bekväm.. En stor del av hösten har jag känt att dansen inte alltid har varit så rolig, att det bara varit ett enda långt slit. Men nu när jag skulle fara hem ville jag inte riktigt gå på jullov, för jag hade fått en nytändning på dansen! Då ville jag ju bara fortsätta! Nu ska jag behålla den känslan till 16:e januari så jag känner nytt mod och nöje med att börja skolan igen. Åh vad jag älskar att dansa!


Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Skönt med nytändning! Som du skuttar runt här hemma så lär du väl inte tappa det... :)



Puss!

2011-12-19 @ 21:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0