Snart.

Snart ska jag börja blogga igen, framför allt för Hannas skull. Jag tycker det är så kul att hon vill se vad som händer så då måste jag ju såklart.

För övrigt har jag en underbar sommar. Jag rider mycket, jobbar hårt och ibland är det bara trögt, men jag har trots allt ett underbart jobb, underbara jobbkompisar (både människorna och hästarna) och folket som kommer och rider med mig är för det mesta väldigt trevliga människor. Så det är faktiskt nästan bara fördelar, och jag skulle inte vilja byta.

Jag bygger om mitt rum. Målat väggarna och tagit ut ton av grejer som bara är i vägen. Jag är väl inte riktigt klar än, men det är bra mycket finare nu än vad det var för en månad sedan. Babyblå väggar, hihi.

Världens bästa syster har gift sig i sommar också. Ett vad man kan kalla ett perfekt bröllop. Så himla underbart och jag träffade och lärde känna så himla fina människor. Nu längtar jag tills jag far till Oslo och har en syskonhelg med diverse Hummelboar(?) och Sillanpääar.

Två härliga holländare har hyrt ett sommarställe som ligger granne med oss. Hanna och till viss del jag har lärt känna dem i Taizé och nu är de här i några veckor. Egentligen skulle de bara vara här i två veckor, men första dagen de var i Sverige pajade de sin bil, så den har varit på verkstad och är det fortfarande. På tisdag ska de ta en ridtur med mig på Ösjönäs, det ska bli kul!

Nu är det tomt här hemma. Hanna och Jesper har farit tillbaka till Oslo, Simon har åkt till Uppsala, dock kommer han hem på tisdag, och pappa har börjat jobba. Tur att mamma fortfarande har semester, men hon börjar jobba på måndag och då blir det väldigt tomt.
I och för sig, jag jobbar ju dagarna i ändå och vi har nästan alltid holländarna här så det är inte så farligt.

Den 22 augusti börjar jag Danscenters första år. Det ska bli väldigt spännande! Lite pirrigt, men det kommer nog bli fint! Jag har en underbar liten pluttlägenhet på Söder, vänner i och utanför stan och lite jobb, så det kan faktiskt inte bli bättre.

Sommarlunch med bror och far. Möhippa med laget Joelsson. Sommarglada fikare varav en är holländare. Sommarbad och kanoting. Världens bästa Biskup från Salomo.

Det var lite uppdatering från sommaren, nu skriver jag nog inte förrän skolan börjar.


Puss och Love på er!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Tjohoo! Då har jag snart kvällsläsning igen. :)



Jag är så glad för din skull att du kom in på första året istället! Helt fantastiskt!



Jag (vi) längtar också till syskonhelgen. Vi måååste få till den!



Puss!

2011-08-06 @ 21:35:24
Postat av: Cissi (sillanpäare) ;)

Jag ser väldigt mkt fram emot den! :D och nu har även jag en blogg att följa! Kram kram

2011-08-13 @ 23:08:56
Postat av: Cissi (sillanpäare) ;)

Jag ser väldigt mkt fram emot den! :D och nu har även jag en blogg att följa! Kram kram

2011-08-13 @ 23:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0