Politiken och läxor

Idag har vi minsann varit politiska. Det var debatt på kvällen då alla från skolan skulle vara med och höra. Skolan hade nämligen bjudit in folk från kommunen, landstinget och även från riksdagen. Så en representant från varje parti satt längst fram i ateljén (typ skolans aula) och pratade hej vilt om de frågor vi frågade. Nej, det blev inte så vild diskussion, men det blev lite prat i alla fall. Ganska intressant var det i alla fall.

Nu har vi fått vår första läxa. Den går ut på att vi ska kolla på youtubeklipp. Inte illa va? Jag ska förklara. Vi har börjat fundera på julshowen och nu går läxan ut på att vi ska kolla på dansfilmer från youtube. Där ska vi välja ut danssteg från särskilda dansstilar och mixa ihop tills på tisdag då vi ska få ihop allt med Anna-Karins moves. Åh det ska bli så spännande!

Det känns som det enda som står på dagsschemat för mig nu för tiden är träna äta sova, träna äta sova, träna äta sova. Nu är jag också trött och ska sova, men man måste ju självklart umgås lite med folket på Skype också, till exempel en underbar syster.

På fikat i dag hade vi i dans en mysig stund med Anna-Karin. Vi satt och pratade på om allt annat i världen än dans och det är så kul att lära känna henne utanför dansen också. Åh vad jag gillar henne!

Jag skulle vilja ta fler bilder när vi dansar och från danslektionen, men man har ju så fullt upp med dans då så det är så svårt.
Men nu ska jag sova, för det är typ det enda jag gör när jag inte äter eller tränar.

Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Åh du är underbar du med!



Ja, det skulle vara kul att se era lektioner! Kan du inte be någon annan filma eller fota lite?



Så himla skönt att du trivs! Jag är så glad för din skull!



Love u!

Puss

2010-09-03 @ 19:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0