Lärarfria lektioner på torsdagar?

Idag har vi ingen lärare. Tyvärr. Anna-Karin är så sjuk så hon inte ens kan köra bilen hit, så vi ska kolla på film istället. Mysigt kan man ju tycka, men vi kände oss lite snuvade på dansdagen. Trots att vi har ont i kropparna, det gör ont att stretcha, det är jobbigt med styrketräningen och drygt med alla baletthopp kände vi oss lite besvikna.
Även om vi tränar själva pressar vi inte lika hårt utan Anna-Karin, speciellt inte med tanke på hur militäriskt hård hon är i träningen. Hehe, igår skulle vi göra en styrketräning (det var när Artist2 var med oss också) och då blev det kollektiv bestraffning om någon slappade. Det sa hon dock med en väldigt stor glimt i ögat, men det var sant. Om någon gav upp var alla tvungna att göra övningen ytterligare tio sekunder. Sådant är kul, tycker jag.

Vi ska nog försöka träna lite själva senare i alla fall. Vi vill träna på några danser och hålla igång. Vi ska få dansa med Artisterna sen också, lite jazz.

Vi i dans var tvungna att gå på en obligatorisk event i tisdags. Jättejobbigt med obligatoriska grejer.. not! Det var nämligen Pump Up the Jam vi var skulle gå på, en dansshow/dansbattle. Åh den var så kalasbra och vi blev så taggade. Det är en streetdanceshow och vi blev så taggade för street och vi längtar till att vi ska börja med det. Tjoho!

Nu har jag röstat också. Det kändes skönt att få det gjort och jag känner mig rätt nöjd med mitt val. Nu slipper jag tänka på det på fyra år och det är skönt, när man har mycket annat som är så mycket mer intressant och roligt att tänka på. Som min personliga framtid till exempel. Och dans.


Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Hej hå vad ni håller på! Kul med lite event också!

Jag förstår att ni blev lite besvikna, ni är ju ändå där för att dansa. :) Ni kommer nog hinna ta igen det iaf.



Bra att du röstat! Nu har du gjort din medborgerliga plikt! ;)



Imorn kommer pappa och Simon och kompani. Kuligt!



Puss!

2010-09-16 @ 12:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0