Lång busstur och kort skoshopping.

Veckan som gick var normal, nästan normal i alla fall. Anna-Karin var borta på torsdagen, så då fick vi extra tid till att jobba vidare på dansen som vi har i läxa.

Förra veckan köpte jag ett par skor också. Härligt att få göra det lite, även om man kan kalla det studiematerial med tanke på att det var ett par dansskor. Men ändå, skoköp som skoköp.


Ett par mjuka jazzskor.

I helgen var jag hos Edward. Underbart! Något som dock inte var lika underbart var resan dit och hem. Jag är alldeles för rastlös för att fara i en buss sex timmar. Nog för att bussen stannade någon gång så man fick gå ut och lufta sig, men aldrig igen. Om jag ska åka långfärdsbuss ska det vara i en Delfinbuss med 30 kompisar och resans mål ska vara Frankrike.

Men väl hos Edward var det underbart men kort. Vi åt på en liten mysig italiensk restaurang i Tjockholm innan vi for hem till honom i fredags. I lördags fick han sin present, som han blev väldigt nöjd över, och vi fikade med diverse trevligt folk som jag inte träffar så ofta nu för tiden. Som sagt, underbart men kort, och det var alldeles för snart söndag och dags att fara tillbaka till skolan.

Nu ska vi fortsätta på vår dans. Den ska vara helt klar i morgon, så det är nog dags att ta sig i kragen och göra klart de där åttorna som vi har kvar.

Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Jag håller med! Åka långfärdsbuss ensam är det värsta! När jag åker hit så är det som tur är bara 3-5 timmar... Men ändå. Jag har typ inget val än att åka den där sega bussen.

Kan du åka tåg istället? Eller är bara flyg alternativet?



Hur ofta kan ni träffas, du och Edward? Blir det något mer innan jul?



Här har vi haft en härlig helg. Mysiga middagar fre-lör-sön. Med lite olika karaktär. Nästa helg är det Taizéhelg. Det blir najs! Synd att du inte kan komma.



Saknar dig, sis!

PUSS!

2010-09-13 @ 08:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0