Tak över huvud(taget)

Om jag nu skulle komma in (vilket jag tvivlar på att jag skulle göra) på någon av de skolorna i Tjockholm som jag vill söka till, vart skulle jag bo?
Det är ju tydligen jättesvårt att hitta boende i vår huvudstad, i alla fall om man vill ha ett humant pris på hyran. Och bo hur långt bort från skolan vill man inte heller göra.
Anna-Karin berättade härom dagen att det var en elev som kom försent till en lektion och blev utestängd hela förmiddagen, bara för att han kom fem minuter försent. Och när han inte varit med på hela förmiddagen hade han missat så mycket så han inte kunde vara med på eftermiddagen heller.
Bor man för långt bort är ju risken att tåg och bussar är försenade och då missar man minsann en del.

I det här shyffet skulle inte vara helt fel att bo, men då ska man också ha råd med en 120 kvm-lägenhet i Gamla stan. Jaja. Vad är väl en bal på slottet..?


Love.

Kommentarer
Postat av: Tessis

Det enda möjliga är ju typ att stå i sssb:s studentbostadskö... då kan man ju åtminstone hitta nån studentkorridor att bo i. Annars är det ju andrahand som gäller, typ hitta något svart på blocket, vilket kanske inte är kuligast i världen.

2010-10-24 @ 21:27:30
Postat av: Moa

Tack för tipset!

2010-10-25 @ 08:03:05
Postat av: Systeryster

Ja, det är inte lätt... Dumma Stockholmspolitiker som inte bygger mer...

2010-10-26 @ 17:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0