Höftvickning

Nu kan jag vara stolt orientalisk dansare! Nä, haha, det kan jag ju inte.
Anna-Karin tyckte att vi, inför vår julshow, skulle gå på en lektion Orientalisk dans. Så det gjorde vi.
Vi fick lära oss att vicka på höfterna och spreta med långfingrarna. Dansläraren var jättebra, det enda egentliga felet med henne var att hon var lång, smal och vacker så när man stod bredvid henne såg man ut som en Gimli utan skägg.

Om man undrar hur man ser ut när man dansar orientaliskt så ser man ut i stil med så här:

Om några veckor ska vi hålla en egen danslektion för klassen. Då ska vi ha en uppvärmningsdans, ett fyspass, lite teknik och sist men inte minst ska vi ha en egen dans som vi ska lära ut.
Att komma på en uppvärmingsdans och en färdig kombination är töntigt svårt. Det är minst sagt ett äpple att bita i.


Love.

Kommentarer
Postat av: systeryster

Hihihi vad du är söt! Jag kan se det framför mig. :)

Ses snaaaaart!

2010-10-26 @ 18:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0