Borta bra

Nu i helgen var jag och hälsade på Emma och Collie. Helt underbart! Skönt att komma bort, skönt att träffa dem, skönt att träffa någon som man redan kände och var trygg med, skönt att komma till stan.. Skönt helt enkelt.
Nu helgen har vi hunnit med en massa:

• Äta god och nyttig mat på en indisk restaurang
• Äta god och nyttig mat som Emma lagade
• Kollat på två filmer med en sjukt snygg skådespelare (ja, han hade några drag som liknade Edward)
• Myst
• Gått på lina
• Spelat tv-spel
• Shoppat
• Haft rolig förfest
• Varit på ett inte lika rolig uteställe
• Pratat till jättesent på natten
• Segat
• Snackat allmän skit
• Busat (så klart)
och
• Skrattat magmusklerna av oss

Mycket händelserik och viktig helg.
Kärlek på er!



I fredags hade vi en HLR-utbildning. Jag har ju redan gått den, men jag ville gärna gå igen eftersom det är skoj. Och det gjorde jag verkligen rätt i, för killen som var instruktör var helbra! Han hade varit brandman, ambulanssjukvårdare och efter det utbildade han sig till instruktör. Nu pluggar han upp naturvetenskapsämnena här på Ålsta för han tänker bli läkare nu istället. Go kille!

Hur som helst, han var väldigt bra på sitt jobb och jag fick även lära mig lite nytt. Så nu kan jag nog rädda ännu fler liv. Om det skulle krisa, så att säga.


Jag har kommit upp på ett trappsteg nu, när det gäller träningen. Lite segt, så det är bara att vänta på nästa trappsteg att streta sig upp för. Anna-Karin har redan förvarnat oss att det skulle bli så här för oss, men jag trodde inte att det skulle bli så här så snart för mig. Men, som den fightern jag är, kämpar jag vidare med leendet fastklistrat i ansiktet. Yeah!


Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Heja Moa friskt humör, du är den som susen gör! :D



Kul att ses på läger!



Puss!

2010-10-06 @ 16:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0