Seize the day

Äntligen har jag haft min lektion och det gick ju självklart alldeles utmärkt. Visst, jag hade nervat mig innan och visst, jag hade drömt en och annan mardröm om den. Nu är den gjord och den verkade uppskattad.
Nu efteråt känner jag mig riktigt nöjd med dansen som jag gjorde till lektionen. Jag har ju alltid velat göra en dans till Hoffmaestros låt Seize the day, så nu gjorde jag det.
Mest nöjd idag blev jag med diagonalerna (teknikövningar man gör tvärs genom rummet). Idéerna kom så lätt till mig i huvudet och folk var så duktiga också.

Inför den här lektionen funderade jag för mig själv varför jag gjorde en så stor grej av det. Jag har ju varit ledare i hur många år som helst, men då när jag varit det förr har jag lärt ut något som jag har kunnat och varit säker på. Nu ska jag helt plötsligt ställa mig inför 25 personer och lära ut till dem något som de kan bättre än mig. Då blir man lite skakis.
Jag kommer se tillbaka till den här lektionen om tio år och skrocka för mig själv över att jag så fånigt nervös.

Idag började både Hedda och Jonathan blöda på lektionen, så nu kan man verkligen säga att vi tränar i blod, svett och tårar. Haha!


Love.

Kommentarer
Postat av: Bïlly

Heja Moa!

2010-11-17 @ 17:29:35
Postat av: Systeryster

Jaa heja Moa! Du är ju super!

Vad skönt att du är nöjd, jag är säker på att det gick finfint!

Jag tror säkert att det är flera av de 25 som tänker "oj vad Moa kan... vad har jag att lära henne...?"



Saknar dig!

Puss!

2010-11-17 @ 18:55:43
Postat av: Malin

"Redan som barn började jag arbeta med koreografin för olika danser..." - eller? Vi har bildbevis!



Kram

mmmMalin

2010-11-18 @ 23:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0