Adventstid

Första advent. Snart jul. Ännu snartare julshow.

Några flickor på skolan skulle i väg till kyrkan idag på adventsandakt, så jag hängde på. Alltid skönt att komma ur folkhögskolebubblan som blir här och se vad som händer i det verkliga livet. Det är verkligen kallt ute. Iglookallt! Men det var mysigt.

Igår var det en heldag i Sundsvall. Jag skulle in och lämna tillbaka ett par skor, och Ida, Cornelia, Johanna och Jonte skulle bara allmänt shoppa.
Väl där inne blev det sushi också. Åh så gott! Det var så länge sedan! En bra investering. Väl värd pengarna. Oj som jag har längtat efter den underbara smaken av rå fisk med sushiris doppat i soja! Mmmmm!

Efter några timmar inne i Sundsvall for vi ut till det stora (och då menar jag verkligen stora) köpcentret Birsta. Hu så trött man blir efter flera timmar i ett virrvarr av människor, kläder, skor, smink, teknik, mat och prat. Tiden gick och vi blev hungriga, frusna och trötta. De tre komponenterna brukar ofta leda till surhet, vilket det gjorde även denna dag. Så lite bittra på att vänta på att alla skulle bli färdiga gjorde vi ett snabbvarv i mataffären och for hem.
Väl hemma gjorde vi på rekordfart ett tacokalas och åt fortare än vad som är hälsosamt. Då blev vi glada, mätta och varma igen och allt blev lyckligt.

Senare på kvällen var det fest i en av stugorna. Dansant, kul och galet. Som det ska vara på ett party helt enkelt. Ramlade in i mitt rum runt två-tiden i natt, inte så himla farligt.


Love.

Kommentarer
Postat av: My

FINIS MOA! :D

2010-11-28 @ 16:31:10
URL: http://mewsan.blogspot.com
Postat av: Systeryster

Det låter heeelt uuunderbart! Känner igen det där med sura miner. Lite som jag berättade förut.



Bra att du fick i dig lite sushi. Så du inte får sushiabstinens. :) Det får jag ibland.



Ja, advent = väntan. Och väntar, det gör vi.



Simon och jag har börjat prata farmor-kalender. Har du några bra bilder så säg till!



Puss!

2010-11-28 @ 20:10:59
Postat av: Bïlly

Gilla :)

Allt utom rå mört.

2010-11-29 @ 11:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0