Bartenderns flickvän

Nu ligger jag i Edwards stora sköna säng. Ensam och övergiven. Nä, inte övergiven.

Äntligen är jag här! Det var en hel månad sedan vi sågs sist och det är inte helt okej. Nu är jag här och vi är glada och lyckliga båda två. Det är så himla skönt, fastän vi inte setts på så länge är det ingenting annorlunda, kärleken strålar mellan oss lika mycket som vanligt, om inte mer.

Men. Att vara en bartenders flickvän är inte alltid det roligaste. Ensamma kvällar och ensamma morgnar när pojkvännen ska sova ut. Bli väckt mitt i natten när han kommer hem. Inte ens när man går ut på stället han jobbar på kan man få en gratis drink.

Fast. Det är mysigt att ha sina egna myskvällar ibland, eller passa på att träffa andra kompisar de kvällarna. Det är mysigt att vakna mitt i natten när han kommer hem, kryper ner i sängen och berättar roliga historier om vad fyllisarna har gjort under kvällen. Även om jag inte får en gratis drink när jag går ut till baren där han jobbar är jag i alla fall ensam om att få en kyss på munnen av bartendern (Ja, han har berättat att det är fler brudar som velat ha det).

Underbart är inte kort. Underbart är livet.


Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Å vad härligt! Du är bra på att se på saker från olika håll. Det är viktigt! Och viktigt är att se att livet är underbart. :)

Det tycker jag med. Att livet är, alltså.



Puss och gonatt!

2010-12-04 @ 00:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0