Startspark!

Nu har det äntligen dragit igång! Ja, äntligen faktiskt, trots min nervositet i slutet av förra veckan.

Min klass består av sex personer. Några väldigt tysta, men vi får väl se hur det blir senare. En tapper kille har vi, men vem är förvånad? Man kanske är förvånad att vi ens har en.

Mitt rum är mysigt, vad har jag har hört är vårt hus och våra hus de fräschaste på skolan, och det gör ju inte ont att höra. Jag inser att jag har lite kvar att inhandla till mitt lilla krypin och förhoppningsvis har den stora orten Fränsta något att erbjuda någonstans. Hittade faktiskt en intressant liten matta på en second hand-butik för 73 kronor, så den är väl inte en helt omöjlig aspirant på att få golvytan.

Alla människor som jag träffa hittills är fantastiska! Jag har till och med hittat en kille som är en eventuell släkting! Han heter Jonsson i efternamn och har släkt i Rackeby, själv bor han i Järpås nu. Det tål att släktforskas i. Är det inte en fantastiskt liten värld vi lever i?

Förutom han är det en tjej från Tidahôlm här också, också väldigt mysig.

Idag fick vi våra scheman också. Mitt schema är oerhört ansträngande och svårt att komma ihåg utantill:
Måndag
Anatomi
Anatomi
Lunch
Anatomi

Tisdag
Dans
Jazzdans
Lunch
Dans
Dans

Onsdag
Jazzdans
Dans
Lunch
Dans
Tema (vet inte än vad det betyder)

Torsdag
Dans
Jazzdans
Lunch
Dans

Fredag
Proj (antar att det är projekt)
Proj
Lunch

Och efter det är det helg! Härligt va?

Nu har vi precis spelat volleyboll (vi råkar ju nämligen bo i samma hus som danssal/gymnastiksal), och jag är svettig som en liten griskulting.

Nu när jag äntligen har fått schemat kan jag börja beställa biljetter hem så de inte blir så fantastiskt dyra.
Vi i korridoren har namnskyltar för att göra stället en gnutta trevligare, och jag gjorde (nu lite skryt, förlåt) en så fin skylt så jag blev ombedd att göra hela korridorens skyltar. Trevligt, men jag gjorde bara en till förutom min egen.

Men nu ska jag sätta mig vid tvn och kolla på Fångarna på fortet med de andra.

Tjo och hej!

Kommentarer
Postat av: Bïlly

KUL!!!

Alltihop!

Behöver du knäskydden?

Jonsson alltså? Föräldrarnas namn? Föräldrarnas födelseår? Skostorlek? DNA?



Vi var hemma kl 22; Malin hämtar just nu Blue.

Buskram!

2010-08-24 @ 23:06:25
Postat av: Systeryster

Hur härligt som helst! Önskar jag var där med dig nu.

PUSS!

2010-08-25 @ 17:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0