Shoppashoppashoppa

Nu har jag köpt några saker till rummet som ska göra det lite mer personligt och mysigt. Igår var vi på Ikea och då passade jag på att köpa en filt som sängöverkast, en tandborstkopp, några mysiga kuddar, en fruktskål och några lådor så jag kan sortera lite. Allt gick för 289 kronor så jag blev nöjd.

Vi var där inne i typ tre timmar och jag var ganska slut redan då, hade lite huvudvärk, men flickorna jag for med var inte nöjda då. Det finns ett gigantiskt köpcenter precis bredvid Ikea i Sundsvall och där skulle vi ta en sväng först. Jag gick in i en pysselbutik (vilket i sig var rena självmordsförsöket) där jag inte kunde komma utanför dörrarna utan att köpt något. Men jag kom ändå lindrigt undan med några glittriga blommor som jag senare skulle sätta fast på några fjärilar jag klippt ut.

Tillslut blev vi nöjda allihopa och skulle puttra hem i den lilla golfen. Fem tjejer med två varsina kassar från Ikea, några kassar från diverse klädbutiker, några matkassar från Willys, det var trångt! Jag som satt i mitten i bak såg inte framåt! Inte åt sidorna heller för den delen. Haha!

Vi kom äntligen hem halv sju och då var man lagom trött, vi hade åkt vid 10-tiden så det hade gått ett tag.
På kvällen hade vi kräftkalas! Vår korridor hade i fredags köpt kräftor, ingredienser till paj, uppvärmningsbara baguetter och sallad och igår var det dags att smäcka i sig alla läckerheterna. Åh vad gott det var! Dock tog det sin lilla stund att komma på hur man åt de små rackarna, men tillslut så. En av tjejerna gjorde en jättegod tomat och fetaostpaj som var hur läcker som helst. Mums!
Vi gjorde även egna hattar, självklart ska man ha hattar på kräftkalas, och de blev riktigt snygga måste jag ändå säga.

I fredags hade vi inga lektioner, så den dagen var för mig en recoverydag. Jag sov i princip hela dagen. Självklart var det ju den numera obligatoriska morgonpromenaden med min eventuella släkting, och jag passade även på att äta frukost i matsalen. Har jag ändå betalat för den kan jag lika gärna gå upp och äta den, sovmorgon eller inte.
På kvällen var det en fest i stuga 4. Nog för att jag var trött, men jag ville ändå gå ner och kolla läget så vi gick ner några stycken från korridoren.
Det var trevligt. En typiskt "sitta i soffan och snacka"-fest. Några drack, andra inte.

(På skolan har vi inte alkoholförbud. Vår rektor tycker att vi är vuxna människor som ska kunna hantera sådant ändå utan regler hit och dit. Han litar på oss helt enkelt, och det känns så himla mycket bättre än om det hade varit förbud.)

Jag blev kvar där ett bra tag, de andra från korridoren gick tillbaka till vårt sällskapsrum rätt tidigt. Tillslut kom jag äntligen i väg och då höll jag på att bli utelåst ur mitt eget hus. Som tur var räddade en stark man från korridoren mig med att öppna dörren.

Oj vad mycket mer jag skrev än vad jag hade tänkt. Jaja.

Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Hej pysselMoa! Låter som du börjar få ordning! Jag vill se bilder på rummet.

Puss!

2010-08-29 @ 21:43:17
Postat av: Emma Joelsson

Pappa brukar säga att alla som heter jonsson och är från typ lidköping är vi släkt med och det borde ju gälla dig med eftersom vi är nära släkt. ;) men just denna jonsson kanske kommer någon annanstans ifrån, meen annars är det vår släkting. haha. hälsa från mig. ;)

2010-08-29 @ 21:43:42
URL: http://fnitterflikkan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0