Greasedans!

Idag har vi äntligen börjat dansa! Vår danslärare, Anna-Karin, har dansat i typ 45-50 år skulle jag tippa på (vågar inte gissa på högre ålder) och hon är verkligen kalas. Vi började lite lätt idag med lite uppvärmning och stretchning. Lite styrkeprov, då jag har märkte att nu är det ett tag sedan jag höll på med tyngdlyftning(!) och ännu mer stretch. Som grädde på moset lärde vi oss koreografi för två greaselåtar. Det var så kul!

Hon gick genom lite vad som händer under året, några föreställningar, lite samarbete med Artisterna, vi ska lära oss steppa också. Vi kommer också gå genom lite massage, bland annat blir får vi cert i grundläggande massage, något jag vet att min käreste kommer uppskatta.

I februari kommer det vara en is-vecka här på Ålsta. Det betyder att de tar upp hur många ton is som helst ur sjön och man får prova på att göra isskulpturer. Sedan ska vi dansare och Artisterna uppträda på en isscen. Japp, det blir nog kallt om fossingarna. Nu på hösten blir det dock inte så många uppträden, det är på julavslutningen och lucia. Jag trivs verkligen i min korridor. Vi är redan som en liten familj på fem personer. Ja, jag kan inte säga så mycket mer om det, men jag bara stortrivs här.

Något mer jag är glad för är att internetet är så bra så man kan använda Skype och liknande lätthackande program.

Haha, ja just det ja. Igår spelade vi volleyboll. Nätet hade nog inte ens kunnat användas till valfiske och spelnivån låg inte direkt på elitnivå. Eller SM-nivå. Eller på Töreboda-nivå ens. Men vad kan man begära och två bollrädda, två tuffa killar och en basketspelare som i princip bara kunde spelsätt som innebar fösning? Nej, nu överdriver jag. Vi hade hur som helst hur kul som helst och svetten rann på alla.

Nu har jag några saker på inköpslistan som jag hängt upp på anslagstavlan:

•Lavendelpåse

•Matta

•Nudlar

•Duk

•Fina saker från tapetaffären (den var vi inne på korsordsvandringen när vi lärde oss byn)

•Pennburk

Kanske kommer hamna lite mer mat på listan sedan framåt helgen, men det får vi väl se. Det pratades om kräftor här i korridoren, så det skulle inte förvåna mig om det blir kräftkalas här till helgen. Tjoho!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Glömde kommentera här... :)



Jag kommer också uppskatta det där massage-certet. :)

Skönt att höra att du har det så bra!



PUSS!

2010-08-27 @ 17:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0