En liten framtidstitt.

Idag har det hänt mycket. Dagen började med stepp! Svårt kan man tänka sig då, ja kan jag svara på det. Men kul! Så himla svårt var det inte just idag, men senare när alla dessa steg ska göras tre gånger så fort för att se snyggt ut och framför allt för att låta snyggt kommer nog svårighetsnivån öka kraftigt.

Det var lite av en utmaning för oss där i danssalen också eftersom det inte var bara vi dansare där, utan hela artistettan och hela artisttvåan, så sammanlagt blev vi över 25 pers där inne! Vi som brukar vara sex. Stepp är, oavsett hur många man är, kul so far.

Jag ska nog ta och köpa mig ett par skor också, de kostar ju faktiskt bara lite mindre än 400 vilken är sjukt billigt för ett par dansskor.

Efter dansen var jag med artisterna på deras kör. Vi hade inget annat idag än dansen på schemat idag, så jag passade på och jag fick ju ändå för lärarna så. I fortsättningen kommer de ha kören efter lunchen, så jag kommer nog fortfarande kunna vara med senare även om vi har ett riktigt schema. Det är så härligt att sjunga med så många sångglada och duktiga människor!

Sedan, efter lunchen, var det dags för de som blivit utvalda från varje klass att samlas på en styrelseutbildning inför det kommande elevrådet. Så, ja, jag har blivit med i elevrådet. Jag ville egentligen, men de andra i klassen har inte så mycket vilja till sådant överhuvudtaget och de är väldigt svårövertalbara så det var bara att stå sitt kast som mest pratig.
Men oj vad kul vi hade på den där utbildningen. Gubben som skulle lära oss (han har för övrigt varit sekreterare åt Olof Palme) var väldigt kunnig i allt som hette styrelse och föreningsliv. Men jag tror vi pratade lite olika språk och den stackars kraken kan inte haft det lätt med oss. Galet blev det och jag har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge.

Idag var jag iväg och köpte lite fina saker till rummet. Om inte Erikshjälpen hade varit stängt just i dag hade jag gått in där och köpt det jag redan har tänkt köpa där, men min tur var inte med mig just idag. Får gå dit i morgon istället. Jag for till måleributiken istället och köpte ett fint hjärta jag ska hänga på väggen. Köpte några ljus som jag trodde skulle matcha gardinen hyffsat, men blä vad fult det var. De ligger och skäms i garderoben nu istället.

Underbara Ida från min korridor tipsade mig om en framtidsplan vid middagen. Oh yes, det är så mycket jag. Mimprogrammet på Teaterhögskolan i Stockholm.
http://www.teaterhogskolan.se/web/Mimprogrammet.aspx
Någon där skulle satsa på att bli stuntman efter den utbildningen. Åh vad sugen jag blev på den, men det går inte att söka förän 2013. Och när det är 150 personer som söker och bara 10 personer kommer in, vilken chans skulle jag ha? Om jag går klart den här utbildningen och sedan går två till som är kompletterande de två kommande åren, kanske jag har en chans.

Det är bara att jobba på.


Love.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

O yä, det där mimandet verkar ju coolt! Passar dig tror jag. Min härliga sprallapa... ;)



Jag känner igen det där med att väljas in i diverse råd och så... Så är det... Men det är ju kul att få inblick i saker också. Och vara med och bestämma! :D



Puss på min prinsessa!

2010-08-31 @ 17:09:47
Postat av: Tessis

åååh, steppa är ju så sjukt kul!!! Min favorit =)

Funderar starkt på att börja steppa här i Stockholm om jag hittar nåt billigt ställe =)



Puss och kram!

2010-09-01 @ 18:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0